Åben skoledag for skolerne i Otterup by

Bent Hjortebjerg
26. august 2021 kl. 12:05

Åben skoledag for skolerne i Otterup by

Tirsdag den 24. august deltog Otterup Bold- & Idrætsklub i åben skoledag. I ”åben skoledag” fik eleverne mulighed for at komme ud i et fodboldklub for at prøve, hvordan det er at spille fodbold.

Vi have besøg af skolerne i Otterup by: Otterup Realskole, Otterup skole afdelingen Sletten og Otterup Skole afdeling Nordvest.

Eleverne kom fra 0, 1, 2 og 3 klasse.

Det var rigtig dejligt vejr med solskin og høj temperatur.

OB & IK havde fået Arne Appelgren fra DBU Fyn til at stå for tilrettelæggelse af træningen. Han blev assisteret af Mogens Jochumsen og Bent Hjortebjerg.

Eleverne fik mulighed for at prøve forskellige øvelser bl.a. dribling med bold, skyde på mål og forhindrings-bane. Der var stor interesse fra langt de fleste af eleverne. Det var vores oplevelse, at eleverne hygge sig, og var trætte, tørstige og svedige efter træningen.

Der var mere end 200 elever igennem opdelt på 6 hold à 45 min.

Der var en del af eleverne, som i forvejen spiller fodbold i OB & IK, men det kunne være dejligt, at der var endnu flere af eleverne, som kunne tænke sig at spille fodbold i OB & IK

Tak til Arne Appelgren for et godt arrangement og tak til Mogens Jochumsen.

Ref: Bent Hjortebjerg