E-sport/Fifa i OB & IK

18. januar 2021 kl. 21:36

HAR DU EN INTERESSE I E-SPORT OG FIFA20?

Interesse?
OB & IK vil anskaffe det nødvendige udstyr. Inden det sker vil vi afklare, om vi kan finde voksne, som kan stå for denne aktivitet.
Turnering:

Der er turneringen under DBU i følgende alderskategorier: U8-U12, U13-U16 og U17 +.
OB&IK ønsker at tage aktivt del i denne udvikling af sporten, og vi søger derfor 2-3 voksne, som vil stå for denne aktivitet i klubhuset på hverdagsaftenen. Vi forestiller os, at der øves tricks både ved skærmen og udenfor på banerne i forbindelse med de ugentlige træningsaftener.

Praktisk info turneringen:
Turneringen afvikles i gaming arenaer, som dog også kan bruges i andre sammenhænge - f.eks. til træningen eller hyggelige klubaftener.
Turneringen bliver holdt i to afgrænsede geografiske områder, hvor holdene vil besøge hinanden på skift i et stævneformat. Man bestræber os på at sikre så korte kørselsafstande som muligt.

Et hold består af 2-4 spillere, og der skelnes ikke mellem drenge og piger. E sport erfaring er ikke afgørende for deltagelse. Kampene afvikles på PlayStation 4, hvor man spiller 2 mod 2. En anbefaling kan være at regne med en trup på 4 spillere pr. hold, da det giver en større fleksibilitet og flere spillere at tage af.
Man skal være medlem af OB & IK – kun klubber kan deltage i turneringen. Man forventer, at man stiller i tøj fra den enkelte klub. Der skal betales kontingent. Størrelsen af kontingentet er p.t. ikke fastsat.

Du kan læse mere om e sport på DBUFyn´s hjemmeside her.

Er du interesseret i at deltage som træner eller holdleder for holdet bedes du kontakte:
Hovedformand Bent Hjortebjerg
benthjortebjerg@gmail.com