Jule- og nytårshilsen

26. december 2020 kl. 21:51

Året 2020 er ved at rinde ud. Det har været et år, som vi i OB & IK ser tilbage på med meget blandede følelser.

Det glædelige først: Vi har fået renoveret og indviet et dejligt klubhus – noget som vi har ønsket os i mange år. Vi har nu fantastiske rammer i klubben. Vi råder over gode græsbaner og en god kunstgræsbane, som alle har glæde af. Nu har vi også fået løftet klubhusfaciliteterne til et højt niveau. Desværre har vi ikke kunnet bruge faciliteterne i fuldt omfang i 2020 på grund af Covid-19 pandemien.

Der skal lyde en rigtig stor tak til alle de frivillige, som har ydet et kæmpestort arbejde for, at vi har fået nye faciliteter. En særlig tak til Sigurd, Tommy, Ove, Henning og Søren samt alle andre frivillige for en ekstraordinær indsats igennem hele 2020.

I juni måned afviklede vi en oprykningskamp midt i Covid-19 pandemien med 500 tilskuere i en tid, hvor alle andre kampe var aflyst. Det gav meget omtale i pressen. En rigtig dejlig dag, men desværre blev det ikke til oprykning til 2. division.

Og så til den kedelig del af 2020: Grundet Covid-19 har klubben ikke kunnet tilbyde den sædvanlige træning og kampe til vores medlemmer. Det er vi rigtig kede af. I december måned har vi desværre igen været nødsaget til at lukke ned for alle vores aktiviteter i klubben.

Vi må desværre nok indstille os på, at de første måneder i 2021 også bliver under Covid-19 restriktioner. Det ser dog ud til, at vi må træne i små grupper op til 10 personer, men desværre ikke spille kampe før vi når hen i marts.

Vi vil gerne takke alle vores spillere, forældre og alle omkring klubben som har udvist stor forståelse for situationen, herunder problemstillingen vedr. kontingent, som klubben lever af.

Vi vil gerne takke alle vores samarbejdspartnere for den støtte, som vi har fået i 2020, selvom vi ikke har haft mulighed for at opfylde alle indgåede aftaler. Uden jeres støtte ville 2020 have været et år der kunne sætte klubben 20 år tilbage, men heldigvis har jeres opbakning været enorm, og det er vi meget taknemmelige for. Vi håber, at Covid-19 tillader, at vi kan give noget tilbage i 2021.

En stor tak til vores dygtige trænere, ledere og alle frivillige for en stor en stor indsats i 2020 under meget vanskelige forhold.

Vi ses på vores dejlige anlæg i 2021.

En god jul og et godt nytår ønskes i alle.

Med kærlig hilsen,
Hovedbestyrelsen i Otterup Bold- & Idrætsklub.