Coronapause blev for meget for Otterup

image Corona kom igen i vejen for Otterup
31. maj 2021 kl. 11:41

Coronapause blev for meget for Otterup

Husum BK. – Otterup 3-0 (0-0)

1-0 Jeppe Orbe

2-0 Jake Kernis

3-0 Ervin Sarvan

Link til kampen: https://app.veo.co/matches/20210530-husum-obik/

Sent søndag eftermiddag spillede vi den fra lørdag flyttede kamp imod Husum. Otterup spillerne havde ikke være samlet i ugens løb pga. selvisolation efter et smittetilfælde hos BSF, som vi mødte søndag i sidste uge.

Husum, en klub med en bane beliggende lige midt i et villakvarter hvor bussen af flere omgange havde svært ved at komme frem. Om det var det spillerne tog med på banen skal stå hen i det uvisse, for vi havde i den grad også svært ved at komme frem på den varme kunstgræsbane.

Kampen startede enormt sløvt og vi kunne på ingen måder sætte noget spil op, og flere gange tabte vi bolden i opspillet, og Husum kunne slå enkelte kontraer uden dog at blive rigtig farlige. Som halvlegen skred frem blev Otterupspillet en smule bedre, men det var fortsat under niveau. Vi tog simpelthen de forkerte beslutninger og spillet og løbevilligheden var for sløvt, 0-0 til halvleg.

Anden halvleg skulle vise sig at blive endnu værre. På trods af enkelte fine omstillingsmuligheder, 3-3, 3-2 og 2-1 så kom vi ikke til den helt store chance, idet den sidste pasning eller førsteberøring ikke var skarp nok.

Fra det 79” minut gik det desværre galt. Et skud imod mål kunne heades ind af en helt fri Husum spiller tæt under mål. 3 minutter senere var den gal igen med et hovedstødsmål i bagerste zone, hvor Kim formåede kun lige at få hånden på, men han kunne ikke holde bolden ude af målet. Den tredje scoring faldt i overtiden, hvor vi alle mente at Husum spilleren brugte hånden, men det betød ikke det store. Et meget skuffende 0-3 nederlag var en realitet. Husum er på ingen måder et godt DS hold, men det var vi absolut hellere ikke på dagen, og vores udebanepræstationer er simpelthen ikke gode nok.

Der var debut til 17 årige Kristoffer Holm Banke, som afløste Møller de sidste 10 minutter.

Vi har nu 8 point til en mulig playoffkamp, og med 5 kampe tilbage bliver det umådeligt svært, men så længe muligheden er der går vi efter det.

Allerede tirsdag spiller vi pokalkamp i Hesselager og lørdag får vi besøg af Avedøre, Kampstart kl. 13.00 på Nordfyns Bank Arena.