Energien var forsvundet

09. maj 2021 kl. 22:12

Energien var forsvundet

Roskilde Boldklub – Otterup 4-1 (1-1)

0-1 Mikkel Nielsen

1-1 Oliver Algreen-Petersen

2-1 Albert Theodor Kornum

3-1 Lucas Frederiksen

4-1 Christian Hansen

Efter to flotte indsatser mod rækkens nr. 1 og nr. 3 var vi klar til at møde Roskilde, og vi havde en forventning om at det kunne blive vores første sejr i 2021, men sådan skulle det desværre ikke gå.

Temperaturen var steget til omkring de 20 grader og der var en god vind på langs af banen, og da vi startede i medvind, vidste vi godt at der ville komme muligheder. Det var dog ikke ligetil, bolden var svær at styre og den første del af kampen blev lidt rodet. Efter små 10 minutter tilkæmper vi os et hjørnespark som Anders Johansen header tilbage foran mål, og imellem venner og fjender dukker Mikkel Nielsen op og scorer med baghovedet. En perfekt start på kampen. Ingen af holdene formåede at tage kampen til sig i den drillende vind og kampen var allerede knækket midt over efter 15 minutter.

Et hjørnespark efter 20 minutter resulterer desværre i udligningen fra Roskilde, en fri Oliver Petersen kan heade bolden i kassen tæt under mål, en meget uheldig scoring imod.

Kampen fortsatte med at være knækket midt over, begge hold havde svært ved at komme ordentligt i presset og det så ud som om at flere af Otterup drengene manglede energien fra de seneste kampe, om det var den pludselige temperaturstigning der var årsagen skal være usagt. Vi havde optræk til flere gode muligheder, men oftest løb det ud i sandet inden det blev farligt.

1-1 ved halvleg.

Starten på anden halvleg lignede til forveksling første halvleg, det blev omstilling på omstilling i begge retninger. En dybdebold til Benjamin Nielsen lignede 2-1 til Otterup, men trækket forbi målmanden og et spark over benet resulterede i, at en forsvarsspiller fra Roskilde nåede tilbage og forhindrede Benjamin i at score. Fra bænken lignede det en forseelse fra Roskilde målmanden som kunne have givet straffe og rødt kort, men dommeren pegede på hjørnespark. Desværre denne sæsons tilbagevendende kendelser når vi kører over broen. Et hovedstød fra Benjamin lige over mål og en fin chance til Tubæk som desværre blev blokeret, betød at stillingen efter næsten 80 minutter fortsat var 1-1.

Et frispark til Roskilde fra 30 meter blev desværre sparket op i hjørnet og så var det ned af bakke, hovederne hang på Otterup drengene og vi kom os ikke over at være kommet bagud. En offensiv satsning resulterede desværre i 2 scoringer mere til Roskilde og et af sæsonens største nederlag var en realitet.

Vi fortjente ikke point på dagen hvor vi på ingen måder formåede at komme op i gear, så nederlaget var egentlig retfærdigt, på trods af, at vi havde store chancer ved 1-1.

Nederlaget betyder at afstanden op til overlevelse desværre ikke blev mindre, så der skal virkelig kæmpes for tingene i de kommende kampe.

Lasse Rasmussen spillede i dag sin kamp nr. 200 for klubbens førstehold, debuten var helt tilbage i 2013, og Lasse har i snit spillet 25 kampe for klubben over 8 år, vi ser frem til de næste 100 kampe og glæder os allerede til at hylde ham i 2025. Kæmpe tillykke til Lasse fra alle omkring klubben.

Vi spiller allerede igen Kristi himmelfart, hvor vi skal til Vordingborg. Kampen spilles på deres kunstgræsbane kl. 12.00.