Otterup Boldklub har nyt trænerteam på plads for de kommende to sæsoner

09. juni 2023 kl. 13:56

Otterup Boldklub har nyt trænerteam på plads for de kommende to sæsoner.

Otterup Boldklub har indgået en 2-årig aftale med Anders Nielsen som cheftræner, Søren Eriksen som assistent og Benjamin Nielsen som spillende assistent.

Anders Nielsen er et kendt ansigt i klubben, da han tidligere har været cheftræner og assistenttræner for klubbens førstehold. Anders Nielsen kommer fra et sabbatår fra fodbold, efter han senest var assistenttræner i Royal Antwerpen i Belgien i sæsonen 2021/22.

Derudover har klubben indgået aftale med Søren Eriksen og Benjamin Nielsen som henholdsvis assistent- og spillende assistenttræner.

Søren Eriksen er en klubmand og er præcist den rigtige person til denne position, han kender klubben og spillerne, og med hans ihærdighed både på og udenfor træningsbanen bliver han en solid hjælp i trænerteamet.

Benjamin Nielsen har over 200 kampe på sit Otterup CV, og han bliver fortsat træneren på banen, der hurtigt og effektivt kan præcisere taktiske justeringer.

Seniorformand Frank Mortensen udtaler:

”Det er med stor fornøjelse at vi kan præsentere et så stærkt team omkring holdet. Hele teamet kender klubben til bunds og vores samarbejde kan stå knivskarpt fra start, idet vi ikke skal bruge tid på at se hinanden an”.

”Anders er i besiddelse af den højeste trænerlicens Pro License, og at vi på dette niveau har mulighed for at få ham som træner viser også, at vi er en interessant klub at være i”.

”Søren og Benjamin er Otterup drenge med stort O, som bare vil det allerbedste for klubben, så vi er sikre på, at vi har fundet det helt rigtig match.”

Cheftræner Anders Nielsen

”Det bliver dejligt igen at skulle træne drengene, sidst jeg havde ansvaret, var for DS mandskabet i sæsonen 20/21 hvor vi desværre via lodtrækning var havnet i DS kreds 2 på Sjælland/København. Dette i kombination med Corona, gjorde arbejdsforholdene og mulighederne meget begrænset. Derfor glæder jeg mig til at kunne arbejde med et hold, som vil være topmotiveret efter nedrykning fra DS kreds 3 denne sommer”

”Jeg glæder mig til igen at skulle arbejde sammen med Søren Eriksen som allerede har været assistent i 7 år for klubbens førstehold, samtidig med at Benjamin Nielsen kan udvikle sit trænertalent og være en meget vigtig anfører og træner på banen”

Otterup Boldklub har samtidigt forlænget aftalen med Henning Rendboe som fortsætter yderligere 2 sæsoner som holdleder for førsteholdet.

Vi byder alle 4 velkommen til et godt samarbejde.

Seniorbestyrelsen