Spændende udfordring venter DS drengene onsdag

01. september 2020 kl. 09:19
med statistik fra Ole Mel´s arkiv

Når man ikke kan trække OB i første runde af pokalen må man nøjes med det næstbedste og det har vi fået. Middelfart gæster Nordfyns Bank Arena onsdag, en klub der i de senere år har satset hårdt på at opnå oprykning til 1. division, uden det dog er kommet helt tæt på.

Spillerne er på kontrakt og der trænes 4 gange om ugen ud over kamp, ingen tvivl om at Otterup drengene ser op til dette og meget gerne vil vise deres værd og deres niveau overfor spillere som tjener en god del af månedsindkomsten på det de brænder mest for, nemlig fodbolden.

Hvis man sætter de to setups op imod hinanden er der ingen tvivl om hvem som er favoritter, men fodbold er bare noget helt specielt, og vi er sikre på at styrkeforskellen ikke bliver mærkbar onsdag hvis Otterup drengene rykker sammen i omklædningsrummet, smøger ærmerne op og tror på tingene og deres holdkammerater som de altid gør, for så bliver det en pokalaften vi sent glemmer.

Otterup spiller deres 6. kamp på blot 18 dage, og det er imponerende den vilje og energi de fortsat udviser, og vi ved at de er klar til at presse Middelfart til det yderste, og traditionen taler også for at der kommer mere pokalfodbold til Nordfyn, idet vi i de senere år har sendt flere divisionshold ud af turneringen.

Lidt statistik fra Ole Mel´s kæmpe Otterup arkiv.

Otterup har siden 2005 mødt Middelfart 10 gange i kampe under DBU-Turneringer.

2005 i Kval-rk.      Middelfart - Otterup 2-0 og Otterup - Middelfart 2-1

2007/08 i DS        Middelfart - Otterup 0-0 og Otterup - Middelfart 1-4

2008/09 i DS        Middelfart - Otterup 3-3 og Otterup - Middelfart 3-1

Sejren på 3-1 var i fjerde sidste spillerunde og her sikrede Otterup sig oprykning til 2. Div. med 3. spillerunder igen.

2009/10 i 2 Div.     Otterup - Middelfart 2-3 og Middelfart - Otterup 3-0

2012/13 i 2. Div.    Otterup - Middelfart 0-2 og Middelfart - Otterup 2-2

Så 10 kampe: 2V - 3U - 5T og en målscorer på 13-21 (Otterup - Middelfart)

I 2003 og 2004 spillede Middelfarts nuværende direktør Søren Godskesen 39 førsteholdskampe og lavede 0 (nul) mål i de halvanden sæson han var i klubben. 0 MÅL :-)

Lidt bedre er det gået for Middelfarts Jonas Villemoes som til dato har spillet 148 førsteholdskampe i Otterup Boldklub og scoret voldsomme 90 mål på førsteholdet.

Vi håber at både Søren og Jonas føler sig lidt på hjemmebane når de gæster deres gamle klub, men vi håber mere på at Jonas overtager sin chefs statistik og rejser hjem uden scoring.

Kampen fløjtes i gang allerede kl. 17:15

Lotte er som altid klar med kolde øl, sodavand og lækker mad fra Fru Jensens køkken, der tændes op i grillen, så ingen behøver at spise aftensmad hjemmefra :-)

Vi ses til kamp, og husk at medbringe din egen stol, idet vi fortsat skal overholde reglerne omkring Corona. Vi kan være nødsaget til at afvise gæster uden stole i indgangen for at overholde forsamlingsreglerne så husk STOLEN.