Storsejr i Vordingborg

image Kampens spiller Jonas Wind i aktion
14. maj 2021 kl. 13:44

Storsejr i Vordingborg

Vordingborg IF – Otterup Boldklub 1-7 (1-2)

0-1 Benjamin Nielsen

0-2 Søren Lærche

1-2 Frederik Nielsen

1-3 Benjamin Nielsen

1-4 Jonas Wind

1-5 Benjamin Nielsen

1-6 Mark Tubæk (straffe)

1-7 Jonas Wind

Link til kamp: https://app.veo.co/matches/20210513-vif-obik/

Vordingborgs optakt til kampen var i den grad rodet, de havde mødt Taastrup den 5. maj, hvor der efterfølgende var blevet konstateret Corona hos flere Taastrup spillere og ledere. Vordingborg havde derfor ikke haft muligheden for at træne optimalt op imod kampen, om det var det som gav udslaget på resultatet, skal stå hen i det uvisse.

Kampen startede lige, hvor begge hold ville frem på banen og flere gange var der fare på færre i begge ender. Efter godt 10 minutter bryder Victor Vordingborgs opspil, og et par kombinationer med Oliver og Tubæk gør at Oliver kommer fri, om assisten var et skud på mål eller et indlæg får vi ikke svar på, men Benjamin dukker op på kanten af offside og kan sparke bolden i mål.

Sideskift fra Tubæk til Lærche ca. midt på banen, et par træk udenom et par modstander og så tordner Lærche bolden op i krogen fra 30 meters afstand, med garanti årets mål på Vordingborg Stadion.

Vordingborg reducerer efter hjørne hvor vi glemmer at følge med vores mand. Reduceringen gav en smule usikkerhed og Kim måtte komme i vejen et par gange med redninger i farlige situationer. Vi holdt stand til halvleg i en kamp der på det tidspunkt var helt lige og der kunne sagtens have stået 3-3.

Skulle vi ændre i halvlegen og rokere og spille med mere defensiv sikkerhed i anden halvleg eller skulle vi fortsætte på samme måde? Det blev det sidste og det skulle vis sig at blive et godt valg. Vordingborg var som forvandlet i anden halvleg, intet lykkedes og vi havde dem i et jerngreb. Der skulle et hjørnespark fra Tubæk og en scoring af Benjamin med ryggen til for at komme på 1-3, selvom vi allerede der havde haft store chancer.

Herfra gik det stærkt og Vordingborg slog op i banen, et skarpt indlæg fra Victor og et flyvende hovedstød fra Wind, bolden rammer indersiden af stolpen uden chance for målmanden, 1-4. Senest Victor lagde op til en Wind scoring var i 2004, hvor de begge spillede på klubbens U10. Et år hvor Victor blev årets spiller, efter sigende fordi han skulle flytte til Svendborg med sin familie.

Lærche rykker op igennem banen, en lille stikning til Benjamin som er alene igennem 1-5. Rasmus Christoffersen spiller Benjamin alene igennem, et træk forbi målmanden som dog fælder ham, straffe som Tubæk scorer sikkert på 1-6.

Vi slukker og lukker med endnu en Wind scoring, assist Rasmus C. Vores seneste sejr daterede sig helt tilbage til 10/10/20, så der var god stemning efter kampen.

Man of the match blev Wind(billede) efter afstemning I bussen, skarpt forfulgt af tremåls skytten Benjamin.

En rigtig stærk indsats af alle drengene i dag, det giver smag på mere. Nu har vi sparket udebane spøgelset til hjørne og skal nu tro på, at vi kan hente de point som skal til for at overleve i DS. Vi har 7 kampe i slutspillet og vi skal ud over stepperne og hente sejre.

Tirsdag spiller vi pokal i Ryslinge og lørdag 22/5 starter nedrykningsspillet.