Bent Hjortebjerg blev Årets Fynske Fodboldleder

04. november 2021 kl. 16:31

Fynske Fodboldawards

Fynske Fodboldawards blev afholdt på flotteste vis i Otteruphallen, hvor mange frivillige fra OB & IK var en medvirkende faktor til, at alle havde en fantastisk aften.

Vores egen hovedformand Bent Hjortebjerg var nomineret i kategorien "Årets Fynske Fodboldleder" med disse ord:

Bent har en enorm betydning for klubben og har haft det i flere år – som formand og tidligere ungdomsformand. Han har gennem årene lagt liv, sjæl og en masse tid i at kæmpe for at Otterup B & IK er og forbliver en velfungerende klub. Han er som formand en sikker garant for, at klubbens drives på en sund og forsvarlig måde, og han spillede en meget afgørende rolle for at klubben for nogle år tilbage fik sig kæmpet igennem en økonomisk svær periode. Han er et velkendt ansigt i både klubben og i byen, og han er en synlig formand, der ikke er bange for at tage fat og byde sig til, når der er brug for det i klubben. Han tager hånd og de ting, der kræver det. Derudover er han aktiv repræsentant for klubben i mange sammenhænge, bl.a. i samspillet med kommunen, DBU Fyn og den lokale skole. Bent er på mange måder klubbens ansigt i lokalsamfundet, og hans store netværk og viden er guld værd for klubben. Han tilstedeværelse, enorme engagement og arbejde for og i klubben aftvinger respekt hos medlemmer og frivillige, og han er generelt meget vellidt i klubben.

Bent løb fortjent med sejren og blev hyldet specielt af alle Otterup-folkene, der havde valgt at bruge deres aften sammen i fællesskabets tegn. Bent er efterfølgende blevet hyldet i klubben med blomster.

Hilsen fra Bent:

Jeg vil meget gerne sige mange tak for udnævnelsen som årets fodboldleder på Fyn. Det er jeg naturligvis meget beæret over. Man kan ikke blive årets fodboldleder i en klub uden, at der er rigtig mange frivillige - ledere, trænere og alle andre i klubben - som i det daglige gør en stor frivillig indsats. Uden jeres store indsats kan det ikke lade sig gøre. Det er nok sådan, at man ofte kigger efter formændene ved udnævnelser, uden at det nødvendigvis er dem, som har gjort det største arbejde.
Jeg har fået rigtig mange positive tilkendegivelser fra jer i OB & IK, men også fra rigtig mange i andre klubber, Nordfyns Kommune m.fl. De tilkendegivelser betyder lige så meget som selve udnævnelsen. Tak for ordene ordene ved hjemmekampen - som Ole Mikkelsen havde krydret med egne tilføjelser, som jeg blev ekstra glad for.
Jeg vil også benytte lejligheden til at sige tak til alle vores hjælpere til selve festen, som sørgede for en perfekt afviklingen af festen. I måtte arbejde, medens vi kunne feste, så mange tak.
Bent Hjortebjerg