Efterårssæsonen lukkes ned med søndagskamp - kig forbi

28. oktober 2021 kl. 22:37

Skuffende resultat i Fjordager

Vi havde alle sammen håbet på at kunne runde sæsonen af med seks point i de sidste par kampe, men sådan skulle det ikke være. Spillemæssigt var præstationen ikke til mere end et enkelt point mod velspillende Fjordager.
Som så mange gange før, kom vi endnu engang bagud. 14 minutter af kampen var der spillet, før Fjordager får et indkast nær hjørneflaget. Med et langt indkast, der bliver snittet videre til det bagerste område i feltet, hvor en modspiller dukker op, og stanger bolden ind via overlæggeren. 1-0 til hjemmeholdet.
Herfra blev vi egentlig ikke meget bedre, så en ekstraordinær præstation skulle der til. Den leverede Benjamin, da han efter 39 minutter erobrer bolden nær eget felt, og ”siksakker” med bolden op til Fjordagers felt, hvor han kløgtigt serverer bolden i dybden til Store Kent, som resolut tæsker bolden i kassen fra tæt, skråt hold. 1-1. Så var der håb for en sejr på en dag, hvor spillet ikke fungerede, men den kom desværre aldrig. Tættest på var vi, da Wind, efter god dybdebold fra Møller, snører et par forsvarsspillere og efterfølgende forsøger at udplacere keeperen med vestre inderside. Forarbejdet var godt, afslutningen knap så god, desværre. 1-1 ender kampen.

Kig forbi til efterårets sidste kamp kl. 11 på Nordfyns Bank Arena

I en sæson, hvor store dele har været spillet om søndagen, er det naturligvis på sin plads, at vi også runder af med en søndag. Denne gang skal man lidt tidligt op, da gæsterne fra Tved står klar på grønsværen kl. 11. Vi kender Tved fra en pokalkamp for nogle år siden, hvor de ydede rigtig god modstand, så det bliver bestemt ikke en ”walk-over”. Victor, vores højre kant, har selv optrådt i adskillige år for netop Tved, så måske kan han bidrage med lidt insight om holdet. I så fald tager vi imod alt den hjælp, vi kan få i jagten på tre point.
DMI forvente et mildt efterårsvejr, så der bliver rig mulighed for at nyde den sidste varmen, inden vinteren for alvor tager fat. Lotto og co. vil som altid stå for kolde øl og sodavand, pølsemix, stadionplatte eller noget helt femte og sjette.
Vi glæder os til at se jer på Nordfyns Bank Arena på søndag kl. 11.

Som afslutning vil jeg på vegne af alle i og omkring førsteholdstruppen sige en kæmpe tak til alle tilskuere, der har støttet os på gode og dårligere dage og ligeledes en stor tak til alle de frivillige, der altid er klar på både kamp- og træningsdage. De er grundpillen i en fodboldklub som OB&IK. Tak!

Vi ses på søndag og igen til foråret!
God kamp og vel mødt

Jonas Wind