Forårets første nederlag og avancement i pokalen

07. maj 2022 kl. 15:12

Forårets første nederlag og avancement i pokalen

I søndags kom forårets første nederlag, da vi fortjent tabte til et velspillende Svendborg/oure-mandskab. Heldigvis var der oprejsning at spore allerede to dage efter, da vi sikkert spillede os videre i Sydbank Pokalturneringen med en sejr over ØB fra egen række.

Nederlagets stille stund

På arbejdernes internationale kampdag i søndags fremstod vi bestemt ikke som et hold, der var villige til at arbejde nok for tingene mod et velspillende hold fra Sydfyn.
Vi kommer hurtigt bagud efter en større fejl foran eget mål, og derfra var bjerget for stejlt til at kunne bestiges. Ved pausen halter vi efter og er bagud 3-0, så vi blev enige om at tage anden halvleg skridt for skridt, og håbe på, at vi kunne levere et sensationelt comeback. Comebacket udeblev, men vi vandt trods alt anden halvleg 1-0 på et sent straffesparksmål af Kent Jørgensen.
En sløj dag, der igen åbnede tingenes tilstande i toppen af tabellen, hvor Dalum nu er nærmeste forfølge blot 2 point efter os.

Et tusind tak skal der lyde til Intersport Otterup, der havde stillet gratis billetter til rådighed. Det sørgede for mange tilskuere på lægterne, der ufortjent fik en halvsløj gang fodbold at se.

Og det var det med Dalum

Dalum er netop modstanderen på søndag, hvor vi drager til det sydlige Odense for at spille det, der endnu engang må kaldes en topkamp. Dalum, som vi slog i marts i den rykkede kamp fra efteråret, er kommet rigtig flot fra start i foråret, hvilket har resulteret i en foreløbig andenplads i rækken. Så det bliver en ordentlig mundfuld at skulle møde Dalum-reserverne, hvor førsteholdet huserer i landets fjerdebedste række, 3. division. Derfor kan reservernes spillermateriale også variere, og samtidig gøre udfordringen endnu større, end den var i forårets første kamp.

Der er kampstart på søndag kl. 11. på Dalum Stadion.

Atter snuden i sporet

Efter skuffelsen søndag fik vi muligheden rette op tirsdag, da vi spillede årets første pokalkamp. Her stod den på en kort tur over Odinsbroen til Arkonavej, hvor Østre Boldklub - bedre kendt som ØB - holder hjemme. ØB er ligeledes et fynsserie-mandskab, så det var ikke den nemmeste lodtrækning. På en dejlig hverdagsaften kontrollerede vi dog kampen, og gik til pause med en 3-0 føring, hvor Fredrik Hansen, Mikkel Nielsen og en modspiller stod for målene. Både Frederiks hammer ved forreste stolpe og Mikkels hovedstød var glimrende mål.
I anden halvleg lynede Mikkel med endnu en scoring til 4-1, der reelt lukkede kampen. Efter ØB’s reducering haltede vi ellers en smule efter, så scoringen til 4-1 var kærkommen.

Vel mødt!

Jonas Wind