Ny cheftræner i Otterup Bold- & Idrætsklub

27. juni 2022 kl. 13:50

Ny cheftræner i Otterup Bold- & Idrætsklub

Som de fleste ved, så skal vi have ny cheftræner.

Tak til Kevin for indsatsen i sæsonen 2021-2022, som endte med en oprykning til danmarksserien.

Det er så tredje gang inden for et par år, at vores trænere går til større ”adresser”: Chris Margaard (Svendborg-Oure), Anders Nielsen (Royal Antwerpen) og nu Kevin Nielsen til Dalum IF.

Seniorformand i OB & IK Bent Hjortebjerg udtaler:

”Da vi vidste, at vi skulle have en ny cheftræner lavede vi en brutto liste over de emner, som kunne komme på tale. Her var vores nye træner: Kim Drongesen

Gennem samtalerne med Kim blev vi hurtigt klar over, at vi så ens på hvordan vi skal spille fodbold, og hvordan vi ønsker klubben. Der skal være plads både til eliten men også øvrige seniorhold skal prioriteres. Der skal satses på, at ”boblerne” til ds holdet skal ind omkring holdet. Vi må forvente, at vi primært skal rekruttere spillere til ds holdet fra egne rækker. Der fortsat satses på det sociale forhold og godt kammeratskab.

Kim har ikke tidligere trænet seniorhold, men har trænet hold på højt niveau i OB og U19 i Næsby. Kim har også selv spillet fodbold på et højt niveau på diverse U landshold. Karrieren blev desværre blev stoppet på grund af skader. Han har UEFA´s A-licens.

Han startede sin trænerkarriere i OB & IK i 2012, hvor han overtog vores U 17-hold.

Vi er sikre på, at vi har ansat en af de trænere, som vi vil høre meget mere om her på Fyn i fremtiden.

Vi har haft mange uopfordrede henvendelse. Det siger vi mange tak for”

Kim Drongesen udtaler:

”Jeg har ikke trænet senior før, men jeg har trænet ungdomshold i OB og Næsby, så jeg har været i rigtig gode træningsmiljøer, og arbejdet sammen med mange dygtige mennesker, som giver mig en tro på, at jeg kan klare opgaven som seniortræner. Gennem flere samtaler med bestyrelsen i OB & IK og især Knud Sørensen er jeg overbevist om, at jeg og OB & IK er et godt match. Vi ser tingene på samme måde, hvordan en klub skal fungere og holdet skal spille. Jeg har været en kort periode i OB & IK, så jeg ved lidt om, hvad det er for en klub, jeg er kommet til. Jeg ser frem til, at komme i gang”.

Kim´s blå bog:

- er 32 år, har UEFA A-licens

- fået min fodboldopdragelse i Næsby Boldklub

- OB´s U 17 og U19 Liga på kontrakt

– spillede 9 landskampe på U16 og U17

- som 19 årig måtte lægge støvlerne på hylden efter 2 korsbåndsskader

- startede trænerkarrieren i OB & IK med U17 holdet

- træner på diverse ungdomshold i Næsby

- 2019 ansat som fuldtidstræner i OB på U14

- 2021 ansat i Næsby B som ungdomsudviklingstræner for U13 – U19